Aika se juoksee hirveetä vauhtia, nyt ollaan jo puolivälissä heinäkuuta. Työharjoitteluni tuntui ihan mahdottoman pitkältä ajalta, kun sitä alkukesästä aattelin. Kovaa vauhtia on kesä menossaan ja syksy tulossaan.

Minulla ei ole varsinaista lomaa päivääkään, lorvipäiviä jokunen, muuten stressiä tekemättömistä ja tehtävistä töistä, kouluhommista ja muista askareista.

Nyt on saanut pikkuhiljaa huilittua ja nukuttua  unirästejä pois. Iltayöstä nukuttaa edelleen huonosti ja valvon pitkälle yöhön kirjoja lukien ja netissä roikkuen. Monia uusia mielenkiintoisia blogeja on löytynyt, joita pitää seurata :) Kouluaikana on pää niin täynnä, ettei sinne ole kirjoja mahtunut. Se on ihmeellistä, sillä aina olen tykännyt lukea kirjoja ja saanut niiden avulla itseni "pois omista ympyröistä"... mutta menneenä vuotena on lukeminen jäänyt tosi vähiin...

Nyt olen lukenut nämä kaksi kivaa uutta kesäkirjaa...romanttista hömppää joka vie mennessään :)

 

Sysmän Kirjakyläpäivillä oli vähän nuutunut tunnelma, on tainnut aikansa elää se touhu ja kaipaa kiireesti jotain piristettä!

Kävijäitä oli torilla vähänlaisesti, myyjiä tosin paljon ja he valittelivat ettei kävijät osta mitään...

noh, huono ostaja minäkin olin, vaikka siellä kahtena päivänä kirjapöytien ympärillä pyörin... hinnat ovat monissa kirjoissa kohtuuttoman korkeat, ylittää minun kipurajan... euron kirjat on taas sellaisia, ettei niistä löytynyt oikein mitään "helmeä"...

Mutta tämän kivan kirjan ostin vitosella, siinä on hinta-laatu kohdillaan :)

Olen saanut olla ystäväni suosiollisella anteliaisuudella hänen mökillään, mulla on asunto-ongelma näiden työharjoitteluiden myötä,

joten näissä maisemissa olen tehnyt läppärillä töitä ja asustellut joitakin öitä yksin pienen pienessä mökissä. Tässä aamutoimistoni  sunnuntaiaamulta :)

ei paha :)

 

Hesan reissun tein ja junamatkan pikkumiehen seurassa. Kivaa oli ja monenmoista mielenkiintoist nähtävää junan ikkunasta ja Hesan kaduilla. Kivasti meni meillä taas kesäpäivä!

Meillä on viime kesänä aloitettu perinne, että täti vie joka kesä junaretkelle. Toivon että Iidalle ja Ronille ja Lennille jää näistä reissuista mukavia muistoja elämään!  Hyvin 3,5 vuotias muisti jo edellisen kesän junaretken, että junan ikkunasta näkyi lehmiä, hevosia, rekkoja yms yms. Vaikka edellisellä junaretkellä Roni oli 2,5 vuotias!

 

Ja toinen päivä sujui näissä merkeissä, hoitohommissa :) Lenni on vielä niin pieni, ettei junareissulle lähdetä ja tämä retki lähirantaan meni häneltä hyvissä unissa :)