Voiko työttömällä sairaslomalaisella olla kesälomaa? Siinäpä visainen kysymys :)
Pari päivää olen kuiteskii ollut kotoa pois ja ompas ollut kiva herätä aamulla hiljaisuuteen ilman kaivinkoneen jylinää ja talon tärisemistä! McKenziessä olen saanut kotijumppaohjeita ja kiertilimpä jopa tunnin kaupungilla alennusmyynneissä... hyvät saaliit sain, 3 euron hihaton valkoinen paita ja 5.5 euron flanellinen ohut "kylpytakki" :) Kyllähän tuo kaupunkielämä on Jyväskylässäkin aika vilkasta, että menis siinä pari päivää mukavasti kierrellessä ja äimistellessä, terassilla istuessa !
Ystävättären terasilla on parannettu maailmaan, herkuteltu Thai- yms herkkugrillauksilla jne... maisema on upea ja ilmakin ollut suotuisa, paitsi nyt kun ollaa lähdössä mökkeilemään, niin vettä sataa kuin saavista kaataen ja on  pimeän koleaa :( Ei yhtään kesäinen mökki-ilma!  Nokka kohti Kangasniemeä ja jos Luoja suo, niin olen siellä mökillä viikon tai ehkä kaksikin.... koetan jossain välissä päästä kirjaston koneelle, ettei tämä nettielämä vallan unehtu! Leppoisan mukavaa oloa itse kullekin, nautitaan kesästä sen minkä voi, minä ainakin pyydän iltarukouksessa hellettä, aurinko ja lämpö kuuluu kesään, tätä pimeää, kylmää sateista keliä on sitten kuitenkin aina se muu osa vuotta, lähes 10 kk.  Minulle koettaa hyvä mahdollisuus mielenrauhan harjoittelemiseen mökkielämässä...  :)