Keväällä haaveilin, että meidänkin matot saadaan nyt hyvin pestyä kun Kari auttaa ja siellä on niin hyvä pesu/kuivauspaikkakin K:niemen rannalla... mutta toisin kävi, ei saanut sitä mitä tilasi ja matot ovat pesemättä :(  Mutta pienellä painostuksella sain Nooran pesemään tänään kaksi mattoa! Vastapäisen talon alakerrassa on pesutupa, vanhanaikaiset betoniset altaatkin. Ensin laitoin pulveriveteen matot likoamaan ja Noora ne sitten mäntysuovalla hankasi ja huuhteli ja toi ulos kuivamaan (minä vieressä komensin :))  ja näin meillä on kaksi pestyä mattoa, nyt ulkona telineellä kuivamassa! Jospa ensi viikolla olis vielä sateetonta, niin vois pestä noita pienempiä käytävämattojakin pari.

Isohkoja ja raskaita nämä olivat, muistelin siinä hommaa katsoessani, että molemmat matot olen kutonut ainakin 20 vuotta sitten :) toinen on kokonaan valkoista  LP-lankaa ja tämän maton olen joskus värjännyt keltaiseksi.... toisessa on sit trikoon kanssa raitoja roosaa ja vihreätä.  Olen jo pitkään halunnut uusia mattoja, tekisi mieli kutoa taas. Olen lähes kaikki meidän matot kutonut silloin joskus viime vuosituhannella, monet matot ovat tuon 20 vuotta vanhoja, mutta hyviähän ne vielä on kun on hyvin tehty! Mutta nyt tekis mieli erilaisia ja eri värisiäkin. Ainakin siinä vaiheessa jos saan uuden kodin jostain, en halua näitä vanhoja mattoja lattialle.  Kestäisköhän mun selkä kutoa kangaspuilla? Ullakolla olis paljon verhoja ja lakanoita mitkä vois ensin värjätä ja sitten leikata kuteiksi...sekaan jotain nättiä trikoota :) .. sormet alkaa syyhyämään!

Paasto kääntyi luontevasti pätkäpaastoksi, eilen söin puolenpäivän maissa lihamureketta ja vähän kukkakaaligratiinia. Illan ja tämän aamupäivän olin syömättä eli siis reilu vuorokausi ilman syöntiä. Nyt söin ösken neljän maissa samaista lihamureketta, paistetun kananmunan ja aurajuustoa sen päällä. Nyt voin periaatteessa syödä huomiseen iltapäivään asti, sitten taas seuraava vuorokausi syömättä. Katsotaan lähteekö paino laskuun. Kyllähän se alkuviikon 3 vrk paastolla jo hyvin lähti, mutta paastopudotushan tulee takaisin kun alkaa syömään. Se on vain hyvä alku puhdistumisen ja laihtumisen alkuun, että saa normissyömisen katkaistua ja glukoosivarastot tyhjäksi!