Suruakin on mahtunut taas elämään, yhden ystäväni elämä oli kalkkiviivoilla ihan totaalisesti ja nuori ihminen nukkui pois viime perjantaina. Se on suuri suru minulle ja tyttärelle, yhteinen ystävämme :( Taas tuli konkreettisesti lähelle se todellisuus, miten yhtenä yönä voi kaikki muuttua kun kuolema käy hakemassa... ;(

Nyt alkaa meikäläisen koulunkäynti olla tällä erää kalkkiviikoilla, viimeisiä viedään ja valmistuminen häämöttää maalissa. On tässä ollutkin rutistusta, ihan välillä on itteekin hirvittänyt tämä koulunkäynnin tahti. Ei ole muuta elämää oikein ehtinyt olemaankaan, koko ajan on huono omatunto ollut tekemättömistä töistä ja aina on olut se tunne, että pitäis ja pitäis...pitäis tehdä kaikkea enemmän.

Kalkkiviioilla on myös minun joulukorttien lähetys---  askartelua en ole aloittanu kuin muutaman tapetista leikatun lumihiutaleen verran. olin yhden työpajan pitämässä koulun joulujuhlassa korttien arkartelun merkeissä,  mutta muuten on kyllä kaikki kortit tekemättä ja ideat häviksissä. Tänään sitten tulostin yhtä valokuvaa  ja kirjoittelin vähän joulukirjeitä, muutamia yhteistyötahoja ja auttajia haluan kiittää kireellä.... mutta kyllä tämä vuosi on tosi poikkeus mun joulukorttirintamalla. Huomenna lähtee muutamia postiin, mikäli huomenna ehdin askarrella niitä... ja malli tulee olemaan kyllä tosi simppeli :)

Tänään kävin kaupungissa vähän asioilla ja ei kyllä yhtään ollut jouluinen fiilis, rapa roiskuu ja vettä sataa, kaupoilla on kyllä ihmisiä ja tohinaa, se ei vaan ole tarttunut vielä minuun. Ajatus ei oikein raksuttanut joulujutuissa, paria pientä lahjaa koetin ajatella, mutta kovin oli ajatukset tahmeena....

Yhden tilauksen olen ommellut ja tuntuu että siitä on ikuisuus kun olen viimeksi koneella istunut, nytkin istuin laina koneella kun oma kone on rikki :( Tälläiset keittiöpyyhkeet sain aikaiseksi ja mietin ommellessa, että olen tehnyt näitä yli 15 vuotta ja tosi  tosi monta kappaletta :) Tuon mallin olen väsännyt silloin joskus.  Mutta suutarin lapsella ei ole kenkiä ja taas puuttuu omasta keittiöstä tämä, pitää  kyllä tehdä!