Olen jo jonkun aikaa havitellut itselleni nukkekotia, niitä ihanuuksia  on monen blogissa. Olen kierrellyt kirppareita nukkekotisilmät päässä, vaan ei ole mulleLundbyä eikä muutakaan taloa vielä eteen osunut...

No olen lohdutellut sitä totisella tosiasialla, ettei tähän huusholliin  mitenkään enää mahdu nukkekotia ja ei mulla ole aikaa eikä kärsivällisyyttä näperrellä siihen tavaroita... silti selainen illalla petissä kahta kirjaston nukkekotikirjaa, missä on ohjeita tavaroiden tekemiseen....

Eilen iltana sitten menin ullakon uumeniin penkomaan Nooran vanhoja leluja,hatara mielikuva on, että Nooralla olis silloin pienenä ollut nukkekoti... koetin jo vanhoja valokuvia katsoa, että olisin niissä nähnyt Lundbyn... vaan ei näkynyt ja  miksi mun muisti tässä(kin) kohdin pettää... Noh, ullakon uumenista löytyi muovilaatikollinen  Barbien tavaroita ja vaatteita, Noorallahan oli sellainen tosi komea vanerinen Barbie-talo, oli autot ja hevoskärryt ja hevoset ja vaikka mitä! Laatikosta löytyi sitten pari pientä nukkekodin kalustetta ja pari ehkä käypästä nukkea... Mutta heti iski tämä mittasuhdeongelma, sillä nuket ja pöytä ja kaapit ovat eri mittasuhteissa! Tämä mittasuhdeongelmaa olen pelännytkin, miten kaiken saa oikeaan 1:12 kokoon????? Ja jos ja  kun alkaa tehdä itse jostain massasta ruokatarvikkeita ja astioita yms, miten ne saa oikean kokoisiksi, että ne sitten pöydässä tarjoiluvadilla näyttävät  lähes oikeilta?!!

Neuvokaa hyvät konkarit!!! Mikä massa niihin on hyvä ja mitkä maalit??? Jossain kirjassa puhuttiin vesiliukoisesta akryylimaalista...? Jossain askarteluliikkessä olen joskus nähnyt isot paketit eri värisiä massoja, miten ne saa säilymään notkeina jos siitä ottaa  vain tipan ???

Illalla etsin sopivaa laatikkoa Roomboxia varten, suunittelin, että tekisin ensin sellaisen että voisin vähän harjoitela tuota mittasuhdessa ja pieniä juttuja... Puhuin Karillekin että mistä saisin sopivan laatikon ja hän ei tainnut ihan ymmärtää intoani... tänä aamuna etsin fleecetakkiani ja Kari totesi hymysuin että tuohon se jäi illallisten nukkeleikkien viereen... ja siinähän se nökötti barbie-laakon päällä :)

Noh, löysin sitten laatikon  mihin voin tehdä ensimmäisen roomboxini!!! Ja laitampas tähän kuvankin siitä kunhan saan kameran, Nooralla on oma kamera mukana leirillä... sormet oikeen syyhyää :)