Minulla kuluu villasukkia yötä päivää kesät talvet. Nyt olen kaivannut pitkävartisia lämpimiä sukkia ja tälläiset ihanuudet sain!

Halusin jämälankaiset "rönttösukat" mutta eihän näissä ole mitään rönttöä, vaan niin iloiset ja kauniit! En heno edes päätellä noita lankoja, vaan jätän langantupsut näkyville varteen, nehän on ihanat. Ja sukissa on kiva juttu tämä NETTIYSTÄVYYS, kun olen tuohon Salmeen tutustunut tässä blogissa ja olemme tavanneetkin Suomussalmella viime keväänä. Salme tekee sukkia yhdessä  kehitysvammaisen Ullan kanssa, Ulla kutoo suorat osat ja Salme sitten "väärät osat" eli kantapään ja kärjen. Loistavaa yhteistyötä  ja ihania lopputuloksia :)

Ja niin on minun näköiset sukat, ettei ole yhtään sinistä raitaa :) Ja mä tykkään kun tuossa jalkaterän päällä on 2 oikein 2 nurin!!!

Kiitos Salme ja Ulla!

 

Mullahan oli kassillinen jämälankoja joita Salmelle tarjosin lähettää, mutta heilläkin kuulemma paljon jämiä. Joten omista jämistä aloin sitten itse kutoa sukkia itselleni. Näin tilkkuystävälläni Tallulla ihanat "rönttösukat" joissa oli sellainen mutkulainen varsi, että sukan varret menis sit vähän makkaralle jalassa. Sitä koetin tehdä, vaan en malta tehdä niin pitkiä varsia! Mutta kyllä nämä nilkkaa lämmittää hyvin nämäkin! Tykkään tehdä sukat ja lapaset tälleen yhtäaikaan, että on molemmat parit samaan aikaan puikoilla. Kohta näihin on terätkin valmiina :)

Näihin tuli jo pari violettia raitaa jotka kuvassa näyttää paljon sinisemmältä kuin onkaan oikeesti :)))