Minähän olen vuosikausia tykännyt kovasti paljon Simo Silmusta ja hänen Yölintu-orkesteristaan. Lukuisat kerrat olen ollut Yölinnun tansseissa milloin missäkinpäin suomea ja muutaman kerran konsertissakin. Viime lauantainakin lähdettiin akkaporukassa poistamaa elämän kurjuutta ja menimme Hankasalmen Revontuleen Yölinnun tansseihin. Alku ei lupaavalta näyttänyt, mutta niin siitä kuitenkin kehkeytyi varsin mieluista tanssi-ilta ja meillä kaikilla oli niin mukavaa ;-)

Ja tänään sain vielä jymypotin tässä Yölintu-aiheessa, kun kuuntelen autoillessakin Iskelmä radiota. Siellähän on jos jonniinlaista kilpaulua yms joissa voittaa levyjä tai lippuja jonnekin. Tänään Lahdesta lähtiessä ajelemaan kotiinpäin kuulin mainoksen, että kun Yölinnun "Preussinpunaista" soi, niin kolmas soittaja voittaa lipput kahdelle perjantaiksi Yölinnun konserttiin Järvenpää taloon! No, sehän tuntui siltä että ne liput on mulle tarkoitettu ja valitsin valmiiksi iskelmän numeron kännyyn ja odottelin että  pääsen soittamaan kun Preussinpunaista kajahtaa eetteristä. Tunnistan sen kappaleen miljoonan kuuntelukerran jälkeen ensi tahdeista ja onhan se mulla kännykän soittoäänenäkin... ja näin sitten olin just se 3. soittaja ja voitin liput!

Hetken päästä tuntui hassulta kuunnella oma äänensä radiosta kun se puheluni sinne tuli kaiken kansan kuultavaksi :) Nyt sitten odottelen ohjelmatoimiston yhteydenottoa josta neuvotaan mistä liput voi lunastaa :)

Olen menossa jo hesan suunnalle perjantaina päivällä ystävättäreni luo yökylään, kun ne häät ovat Tuusulassa/Järvenpäässä lauantaina. Joten perjantai-illalle Yölintu-konsertti Järvenpää talossa sopii paremmin kuin hyvin! Ihana juttu! Ikinä ennen en ole noihin radiokilpailuihin soitellut, enkä muutenkaan missään kilpailuissa yleensä koskaan mitään voita, mutta tulipas tästä nyt hyvä mieli ;-) Joskos se onneni olisi kääntynyt...