No niin, kotiuduttu on siis mereltä maalle ja kotiin takas. Arki on alkanut, paitsi tämä viikko menee lomatunnelmissa kun Karilla on kesäloma. Aurinkoistakin :)

Reissu meni tosi hyvin ja kivasti, mukavahan meidän on yhdessä kulkea. Hyvin tuo Kari jaksaa ja on kiinnostunut mun kanssa shoppailemaankin! Mitään ihmeitä ei osteltu, mulle yks poolopaita, laivalta pikkulaukku (edellisen olen ostanut vuonna 1985 Hesassa asuessani ja toisen saanut Nooran mummolta Italian tuliaisena vuonna 1990.).. joten Kari halusi ostaa mulle tykkäämäni ruskean pikkulaukun laivalta. Ja ostihan Kari mulle kissa-villasukat ja -lapaset vanhasta kaupungista. Olivat niin nätit, pitää kuvata, unohdin. Käsityötarvikkeita ei oikein löytynyt, onhan siellä Tiimareita joissa samaa tavaraa kuin täälläkin... muutamia tarra-arkkeja ostin, kirjaimiakin, yhden paketin servettejä...yhden kirjanmerkin mistä askartelen tanssi-atc-kortin.

Sataman läheltä Sada-marketista löytyi kauniin väristä eestiläistä villaa... taidan väkertää pipon näistä.

367794.jpg

Ja ostinhan mä halvat silikonitkin! Tosin leivontaan...Maksavat siellä niin vähän.

367800.jpg

Ja minähän olen aina sanonut, ettei mun tarvii viinaa tuoda laivalta!  Mutta.... niin no enhän minä näitä viinan takia halunnut, vaan pullojen takia! Ikkunalla oleva turkoosi kissa sai kaverikseen mustan ja valkoisen ja nostin ylähyllystä niiden viereen vielä kaksi vanhaa oranssia kissaa :) Tallinnaan jäi vielä monta kauniin väristä kisua! Nuo vasemman puoleiset kauniit ruskeat pullot ovat olutta, Kari lupautui avustajaksi... minähän en olutta juo...

367802.jpg

Kun saatiin laukut hotellille, ensimmäisenä käveltiin lasikauppaan! Siellä on tosi hienoja laseja ja ostin sit ison pläjäyksen sulatuslaseja, katsokaa mitä ihania värejä! Nämä ovat ainaskin puolta halvempia kuin vastaavat lasit suomessa... tulee monta hienoa työtä, kippoa ja kuppia ja korua!

367798.jpg

Syötiin Kannu Körtsissä, upea paikka!

367779.jpg

 

367777.jpg

Vielä muutamia kuvia vanhasta kaupungista, siellä on niin mukava rauhassa kävellä... Löydettiin sieltä vahingossa ihana kahvipaikka, sellainen taide-kahvila, vanhassa talossa ja kahviteltiin hiilikellarissa takan ääressä...  Tässä vielä muutama maisemakuva kävelyretkeltä. Tosi kylmä tuuli oli ja toistakymmentä  astetta pakkasta, mutta onneksi osattiin varautua ja ei ollut mitään ongelmaa olla ulkona. Kengät ja vaatetus oli oikein hyvin valittuja.

367783.jpg

367781.jpg

367780.jpg