Muutamat blogiystävät ovat jo kyselleet ja kaivanneet, että missä olen ja mitä teen kun ei blogi päivity... Kiva että jollain on ikäväkin :)

En minä jouten ole, en ehdi makoilemaan... vaikka täällä hiljaiseloa onkin ollut. Koetan pitää tämän blogin kuitenkin loppupelissä sellaisena, että kerron täällä kädentaidoistani ja käsityöpainoitteisesti tekemisistäni... ja nyt tuntuu etten ole tehnyt mitään kässäjuttuja mistä teille kertoa.

Aika kuluu ihan pirun nopeasti, monenmoista maallista murhetta on väännettävänä ja kiveä käännettävänä... kuten tämä elämä, työ, raha, asunto... Umpisolmussa  tuntuu olevan vaikka mistä päästä alkaisi kerää availla :(

Olen käynyt hygieniaosaamiskoulutuksen ja saan hygieniapassin -- Olen käynyt Ismakogiakurssin ryhdin ja liikkumisen parantamiseksi--  olen perehtynyt perusteellisesti Tupperwareen tiiminjohtaja koulutuksessa, että olisko siitä mulle työksi ja minusta tiiminjohtajaksi -- olen vetänyt kirjaveistoskurssin -- Olen selvittänyt työllistymismahdollisuuksiani palkkatuen avulla -- olen ottanut selvää yrittäjyysmahdollisuuksistani -- olen selvittänyt perusteellisesti osuuskuntatoimintaa ja mahdollisuuttani tehdä töitäni osuuskunnan jäsenenä-- Olen etsinyt asuntoa kodikseni oikein urakalla --  Olen ajanut puoli suomea läpi muutamaan kertaan, tavannut ystäviä, tutustunut uusiin ihmisiin -- olen tehnyt yhden päivän lasikoruja ystäväni lasipajalla -- olen käynyt 4,5 vuotiaan seuramiehen kanssa luurankomuseossa ihmettelemässä Dinosauruksen luita --  olen tehnyt ja touhunnut monenlaista, mutten käsitöitä :) Enkä edes lukenut kirjoja, ei vaan aivot enää vastaanota iltayöstä mitään, vaikka himolukija olenkin, selailen sitten jotain lehteä aivojani nollatakseni, sängyllä unta odottaen....

Oli tuosta kirjaveistoskurssihommasta etusivun juttu lehdessäkin, en vaan osaa liittää sitä tänne...

 

Ja tuntuu että kierrän kehää ja yritän sitä ja tätä ja kaikessa on mutkia matkassa ja ongelmia edessä, ei ole selvinnyt työ eikä asumiskuvioni vielä mitenkään... toivottomuus vie energiaa, aikaa ja ahdistaa. Haluaisin oikeesti saada ammattiani vastaavaa työtä kädentaitojen ohjaajana, haluaisin oman työpajan jossa voisin toteuttaa omia kädentaitojani ja tehdä taidetta, haluan kodin, tämä kiertolaisen elämä toisten nurkissa ahdistaa, sitä on kulunut jo puolitoista vuotta :(

 

Tässä pääpiirteittäin viimeisen kuukauden tekemiset ja ajatukset, fiilikset... odotan pääsiäistä ja pyhiä, että on aikaa levätä laakereilla, tehdä hyvää ruokaa ja olla vaan...

Kuvana yksi kirjaveistos, joka on ystävilleni häälahjaksi -- musta-valkoinen, lasisydämet,  pitsiä ja romantiikkaa, rakkautta ja välittämistä :)