Tiistaina sain kyydin maalta kaupunkiin ja pääsin  pikaisesti käymään Mikkelissä. Aamupäivän leikkasin ja hioin tiffany-narsissia uudessa näppärässä työnurkkauksessani ja iltapäivästä lähdin Mikkeliin. Siellä on tosi hyvä ja kiva askartelukauppa As-Po-La, siinä ihan torin kupeella. Menin ostamaan tarratyynyjä 3D-kortteihin ja löytyihän sieltä vähän jotain muutakin kivaa. Fimo-massaa, koholakkaa... Fimoa en ole ennen kokeillut, Darviakin vain kerran, ihan uutta tämä massailu mulle. Koholakan luin jonkun blogista, että sillä saa viimeisteltyä kiiltoa ja "kosteutta" ruokien päälle. Samaista koholakkaa olen käyttänyt servettikorteissa tehostamaan jotain kohtia, joten käyttöä ja tarvetta tuolle on korttienteossakin, jossei miniatyyriruokien kanssa ole niin hyvää.... Punaisen kannellisen lokeroisen säilytyslootan ostin HongKongista muutamalla eurolla, aattelin sen olevan kätsi keskeneräisten lasikorujen kuljettamisessa...

Aloin kysellä siltä myyjältä Akryylimaalista, sitäkin monet sanoo käyttävänsä atc-korttien teossa yms. Ja mä jotenkin pienessä päässäni aattelin akryylimaalin olevan jotain erikoista maalia, mitä mä en ole käyttänyt. Ja kun myyjä sitä mulle sitten esitteli, niin sehän on ihan tavallista askartelumaalia, vesiliukoista mitä mä käytän vaikka missä, en tosin ole vielä käyttänyt atc-korteissa, mutta kokeilempa niihinkin. Tuotahan mä olen käyttänyt iät ajat krakleeraamisessa ja servettihommissa, ruukkujen, tiilitaulujen yms koristeluun ja viimeistelyyn... Noh piti mun tuollaiset pienet matkapakkaukset maalakin sit ostaa :)

Ja nyt vasta hokasin että noita 3D tarratyynyjä on montaa eri korkeutta. Olin ihan pihalla kun myyjä kysyi, että ottaisinko millistä, pari millistä vai kolmosta... Öh... siis tarran korkeutta. Otin millistä ja paria.

Puolentoista tunnin kaupunkishoppailu askartelukaupassa, HongKongissa ja Lidlissä sai kintun kipeemmäksi. Yöllä en saanut kunnolla nukuttua lääkkeistä huolimatta, tänään jalka tuntuu voimattomalta ja enemmän kipeeltä... joten nyt taisi sitten tulla tehtyä eilen enemmän kuin olis kärsinyt.... 

419587.jpg

Tein äsken Fimosta kokeiluja ja hyvältä se vaikuttaa, kohta laitan uuniin, niin iltapäivällä näette tuoreita lämpimäisiä :)