Syksyn mittaan olen odottanut sitä, että olisi aikaa tehdä jotain omia kässäjuttuja, omia ideoita ja sitä mitä MINÄ haluaisin tehdä. Että olisi aikaa vain istua ja vaikka virkata, eikä olisi mikään pakko tehdä mitään muuta... tuota mielentilaa ja aikaa on ollut vaikea tavoitella tässä koulu- ja joulustressissä. Koulun päätyttyä ja Joululoman alettua , olin niin väsynyt joka tavalla, etten vaan jaksanut tehdä käsitöitä. En jaksanut aloittaa. Viikko meni maatessa ja nyt vasta on levännyt niin paljon, että jaksan lukea kirjaa ja jaksan virkata istuessani ja maltan yleensäkin istua :)

Ja ihaillen olen seurannut jo pitkään Annelin ja Virpin blogeja,  joissa nämä naiset virkkaavat vaikka mitä ja ihan mielettömällä tahdilla! Jatkuvasti lähes päivittäin näillä naisilla on jotain uutta ja ihanaa virkattua! Tuleehan siinä itsellekin se fiilis, että jospa minäkin jotain :)

 

Tälläistä aloittelin ja pari iltaa olen väkertänyt :)

Ensin kudoin isolla pyöröpuikolla 120 silmukan rengasta 2 oikein 2 nurin, sitten päättelin sen ja otin käteen nro 10 paksun virkkuukoukun ja aloin virkata... saapas nähdä mitä tästä oikein tulee, tuleeko sitä mitä kuvittelen :)

Olen muutamia isoäidinneliöitä virkannut vaihtuvanvärisestä Puro-langasta, tämäkin projekti siis hiljalleen etenee ja koetan saada sen valmiiksi, se mitä siitä tulee on vielä arvoitus :)