Ompas ollut kova viikko... no itteepähän saa syyttää kun lähtee opiskelemaan 3 vuoden opinnot 1,4 vuoteen... ei  oo ehkä ihan viisasta, varsinkaan tällä iällä kun öisin tarvii unta jaksaakseen. Joskus ennen sitä teki yötkin hommia, tai tanssi yöt ja silti päivällä oli ihan virkku, nyt ei vaan ooo eikä jaksa.

Tällä viikolla oikeesti hirveesti stressasi kolmen tutkintotilaisuuden opinnäytekansioiden palautus. Ne jäi liian viime tippaan, en vain saanut ittestäni irti aikaisemmin tarvpeeksi... lasityö meni puihin, vasta kolmas versio ja ihan eri työ lähti arviointiin kuin se alkuperäinen suunnitelma, se ei vaan ottanut onnistuakseen... näin se elämä kouluttaa :)

Eilen sain kuitenkin kansiot postiin tunnin etuajassa! JEEEE, hyvä määä! Eli arviointiin lähtee nyt lasi, keramiikka ja kulttuuriperinne joka mulla on puun sorvaus.

Perjantai-iltana huusholli oli kuin tornadon jäljiltä, ei auttanut kuin raivata ja siivota koko ilta, puolen yön maissa sain kaiken tehtyä ja aamulla paistoin pakasteita kahvileiväksi kurssilaisille.

Lauantaina ohjasin yhden ohjaus kerran ohjauksen näyttöön... eli ohjasin mosaiikkikurssin, maanantaina on toinen kerta ja keskiviikkona kolmas. Kurssi toteutuu täällä mun huushollissa, roudasin autotallista työpöydän tuohon pirtinpöydän viereen ja siihen saatiin kurssilaisille paikat mosaiikin tekoon.

 

Toteutan siit kolmiosaisin ohjauskurssin näyttötyönä, kaikille on sama aihe, koristella Ikean peilin reunat mosaiikkitekniikalla. Kaikki ryhmät ovat erilaisia, aihe vain sama :) eka kurssikerta on ollut erityisoppilaan yksilöohjaus, kaksi erilaista 4H yhdistyksen tilaamaa kurssia aikuisille.

Kunhan kurssi on pidetty, siitä pitää kiireesti kasata kirjallinen osuus kansioon joka pitää sit palauttaa videodokumenttien kanssa koululle vk47 jolloin on näyttöviikko... että kiirettä pitää vielä tuon kansion kanssa, varsinkin kun.....

Ensi viikolla menee torstaista sunnuntaihin Tampereen kädentaitomessuilla työharjoittelun merkeissä, olen siellä siis osittain työharjoittelupaikan osastolla ja osin tutkimassa messuja, pöytien, valojen, mattojen ja muun somistuksen osalta on paljon opittavaa. Messuilta suoraan koululle kun näyttöpäivä on ma 21.11.

 

että haipakkaa pittää  ja sitten on vielä yksi näyttötyö joka on lahjatavara käsityöyritykselle.... niin se meni mönkään tänään kun sain tietää ettei mun suunnitelma onnistu kun en saanut asiantuntija-apua ajoissa laserleikkausjärjestelmän ohjelmointiin... että tuohon pitää nyt sit keksiä suunnitelma B...tai jopa C... ja aikaahan ei ole montaa päivää, kun kaikki näytöt pitää olla palautettu koululle 25.11. mennessä. *huh*

 

Ja se  mistä tuo otsikko juontaa juurensa on mun unet, että kun tällä viikolla olen yöllä lopettanut töiden teon, muutamana yönä kahden maissa, olen sit jatkanut niitä unissani. Aamulla herännyt siihen tunteeseen, etten ole nukkunut lainkaan, vaan rehkinyt unissanikin näyttötöiden parissa. Mulle ei vaan 5 tunnin yöunet riitä, varsinkin kun tuo uniaika on täyttä työntekoo....

Mutta ei tämä ole mikään valitusvirsi, ittehän olen halunnut opiskella työttömyyden pois ja uuden ammatin tilalle. Reilun kahden vuoden aikana olen ollut kahdessa eri oppilaitoksessa, ensin opiskelin vuodessa puolet kolmen vuoden lasi-artesaanin tutkinnosta ja nyt sit tämä toinen,.... toivon totisesti että tämä opiskeluprässi ja tuleva tutkinto tuo edes töitä, ettei tunnu sit turhalta..

Eikä se tunnu turhalta, olenhan mä jotain uuttakin oppinut  :)