Eilen saatiin hyvä esimerkki siitä, että jossain on oikeesti vielä joku rehellinen ihminen olemassa!

Olin  ystävättäreni kuskina lääkärireissulla Lahdessa. Lääkäristä päästyä kävimme kauppakeskusksessa monissa vaatekaupoissa  ja minä avuliaana ihmisenä halusin kantaa ystävättäreni ostosmuovikassit, kun hän käveli kyynärsauvoilla.
Noh... pääsimme kotia ja myöhemmin hän soitteli, että yhtä vaatekassia ei löydy.  Että oisko pudonnut autosta meidän pihalle tai oisinko minä sen vahingossa ottanut sisälle... ei löytynyt. Mietimme päämme puhki, että mihin se kassi olis voinut jäädä, se oli vielä sellainen muovikassi jonka sisällä oli toinen kassi ja tämä toinen oli kuitenkin tallessa. Minusta tuntui etten laskenut niitä kasseja missään käsistäni, että ei ne voi olla missään kun käveltiin kaupasta suoraan autolle!
Tiskasin ja tein siinä sitten samalla mielikuvaharjoitteen (jotain hyötyä käydyistä kursseista) tästä kauppakeskuksen reissusta. Kävin mielessäni tarkasti läpi, että missä järjestyksessä siellä kuljin jne... No siinähän se sitten selvis, että laskin kassit ja oman repun käsistäni Euromarketissa kun mallasin yksiä ruskeita housuja eteeni ja totesin että niissä on liika lyhyet lahkeet. Tässä kohdin sitten tämä toinen kassi on varmasti luiskahtanut toisen sisältä siihen houserekin alle ja mä olen siepannut käteen vain toisen muovikassin.  Ystävättäreni soitti Euromarketin infoon ja siellähän se muovikassi oli! Joku rehellinen oli sen löytänyt ja sinne vienyt! Ihanaa! Kassissa oli nuorille tytöille vaatteita, joten olishan tuo ollut ihan käyttökelpoista tai lahjaksi tai jopa myytäväksi laitettavaa jollekin! Olishan sen voinut löytää joku äiti jonka lapsille ne olis käyneet, tai mummo joka olis antanut kaikessa hiljaisuudessa ne lahjaksi lapsenlapselleen! Mutta onni oli nyt puolellamme ja vaatekassi oli palautettu infoon! Rehellisyys maan perii ja hyvä on huomata, että on muitakin rehellisiä kuin minä itse, sillä minäkin olisin vienyt löytämäni kassin infoon! Mulle olis kyllä jäänyt omantunnontuska jos ei olis löytänyt ja vaatekassi oli kuitenkin mun jäljiltä kadonnut, koska ystävättäreni ei sitä kantanut kaupan ja auton välillä... Loppu hyvin, kaikki hyvin!