Kuvaedit: Paparazzi iski neulahuovutus työpajassa...

945617.jpg

Lauantaina meillä oli tilkkutapaaminen Jämsässä, alueellinen pieni jutska. Paikalla oli reilu 40 aktiivista tilkkuilijaa tästä Päijänteen ympäriltä, muutamia kangas- ja tarvikemyyjiä, että shoppailuinnonkin sai tyydytettyä... taisipa jonkun kyytiin päätyä uusi ompelukonekin :) Itse olin huovutustyöpajassa, jossa  neulahuovutettiin kukka. Eipä mitään uutta minulle siinä jutussa, mutta pieni innostus jäi kytemään, sillä opettajalla oli monta kivaa kirjaa siellä ja kaulassaan ihana huivi! Itsehän pidän taas marraskuussa yhden huovutus viikonloppukurssin, joten pitäisi alkaa itsekin innostua siihen hommaan ja tehdä jotain mallitöitä. Korttipajassa olivat tehneet hienoja tekstiilikortteja, suihkeliiman avulla... itsehän käytän liimaharsoa ja pidän sitä suihkeliimaa kätevämpänä. Mutta se ohut ja jämällä pohjamateriaali kortteihin oli mulle uutta ja sitä ostinkin metrin palan kokeiluun. Itse olen käyttänyt sitä vähän paksumpaa tukihuopaa joka on ollut mielestäni varsin hyvä materiaali, mutta tämä uusi voi olla parempikin kun on ohuempi... täytyy testata. Kukkapajassa olivat tehneet hienon auringonkukan rintapieleen... tilkkupäivän teema oli siis kukka :)

Sain ihanan kukkakuvioisen upean tilkkuleikkurinkin, harmi etten saa siitä tähän nyt kuvaa... ihailin sitä ja en hennonut ostaa,  mutta Salmepa halusi lahjoa minua ja sponsoroi 2/3 leikkurin hinnasta ja näin mä sen sitten sain :) Mukava oli Salmea ja muitakin tilkkututtuja tavata!

Ehkä tästä jäi joku innostuksen siemen ja saisi jopa tartuttua taas topakasti tilkkuihin kiinni ja tehtyä jotain kivaa :)