Minullahan on nyt ihan virallinen status, lääkärin määrittelemä lausunto :) olen Asiallinen, hyvä ryhtinen ja lievästi obeesi rouva!  No, lukihan siinä lausunnossa toki paljon muutakin, mutta tuo lause jäi parhaiten mieleeni:) Noohh.... rouvahan en ole ikinä ollutkaan eikä rouvanpäivät ihan tässä lähi tulevaisuudessa häämötä, asiallinen olen omastaki mielestä usein ja hyvä ryhtinen olen kokenut olevani aina, mutta tuo OBEESI... sehän on siis sairaalloinen liikalihavuus...

Just kun tässä samalla katson tuota MTV3 Suurin Pudottaja ohjelmaa, siellä on mielestäni pari obeesia.... ja jotenkin olen itse sitä mieltä, etten tunnustaudu olevani sellainen. Onhan minulla tässä ruhossani painotaulukkojen mukaan 10 kiloa ylipainoa, mutten sitä nyt ihan sairaalloiseksi liikalihavuudeksi nimittäisi, edes lieväksi.... varsinkaan kun siitä on saatu putoamaan jo reilusti.... Jos minä olisin ollut lääkäri ja vastassani kokoiseni yli 42 vee naisihminen, olisin kyllä tuossä määritelmässä käyttänyt sanavalintaa "ylipainoinen" tai "lievästi ylipainoinen"... mutta lääkärin sana on laki... vai onko :)

Mielenkiintoista seurata tuota Suurin Pudottaja kisaa, sillä onhan tuo painonpudottaminen itselle oikeesti tuttua juttua,  olen itse pudottanut aikoinaan Painonvartijoissa 52 kiloa vajaassa vuodessa. 15 vuodessa lihoin siitä takaisin noin 30 kiloa, joista sitten pudotin vähähiilihydraattisesti 22 kiloa... nyt siis pudotan tämän selkärairastamisen paska vuodena aikana tullutta 8 kiloa  ja palaan kiltisti vähähiilihydraattiseen ruokavaliooni, lisään proteiinia ja rasvaa ja voin paremmin ja laihdun, uskomatonta mutta totta...

Tänään on Noora-neiti kotiutunut syysloman viettoon ja söimme uuniseitiä, missä oli lime-kookoskermaa ja juustoraastetta päällä, tosi hyvää kukkakaalimuussin kanssa! Jälkkäriksi karppia omenapiirakkaa ... namista sekin ja nyt on kiva katsoa laihduttajia telkusta :)

978039.jpg

Siinä se uusin kuva odeesista :)

 

Leppoisaa perjantai-iltaa kaikille!